Datum zahájení projektu:                              1. 3. 2012

Datum ukončení projektu:                           28. 2. 2014

Celkové způsobilé náklady projektu:     3.392.379,85 Kč

 

Sptručný obsah projektu:

Měnící se požadavky na dovednosti absolventů SŠ vyžadují, aby školy připravovaly a realizovaly aktivity a inovativní vyučovací metody, organizační formy a výukové činnosti využívající ICT, které budou zaměřeny na zavádění a využívání metod aktivního učení a realizace průřezových témat ve výuce, na tvorbu a inovaci učebních pomůcek pro žáky za účelem rozvoje klíčových kompetencí a aktivity zaměřené na rozvoj mezipředmětových vazeb.

V projektu chceme dosáhnout zvýšení kvality ve vzdělávání studentů gymnázií, vytvořit inovativní výukové texty, které pomohou studentům při studiu předmětů chemie a biologie. Naučit studenty pomocí ICT vytvářet a pracovat s odbornými texty.

Pilotní výuka bude probíhat v období dvou pololetí a budou průběžně evaluovány a upravovány výukové texty. K zatraktivnění výuky a její přiblížení k praktickým dovednostem bude vybudována odborná laboratorní učebna.

Tvorbu výukových materiálů, pilotní výuku i evaluaci zajistí zkušení pedagogové z Gymnázia Jiřího Wolkera.

 

Cíle projektu:

HLAVNÍM CÍLEM projektu je zlepšit znalosti a kvalitu vzdělánístudentů v povinných vyučovacích předmětech přírodovědného zaměření, především chemie a biologie s využitím informační výpočetní techniky. Podpořit a zatraktivnit výuku v těchto hodinách. Podpořit rozvoj mezipředmětových vazeb biologie a chemie s ostatními přírodovědnými předměty.

DRUHÝM CÍLEM je vytvořit výukové materiály do těchto předmětů doplněné laboratorními úkoly k procvičení a prohloubení dané problematiky v odborných praktických učebnách. V elektronické podobě bude vytvořeno celkem 16 vzdělávacích modulů do chemie a biologie.

TŘETÍM CÍLEM je zpřístupnit výukové materiály studentůmpomocí e-learningového výukového programu na internetovém serveru. Student si bude moci nejen v případě nemoci, ale též individuálního studijního plánu samostatněstudovat konkrétní témata vyučované látky z hodin chemie a biologie.

ČTVRTÝM CÍLEM projektu je naučit studenty nižšího a vyššíhogymnázia samostatně vytvářet a pracovat s odbornými materiály s využitím ICT.